Pinocchio danse : le geste à l’intérieur de l’image fixe

Alice Laloy, Pinocchio (live)

DOI : 10.54563/revue-k.943

Résumé

Pinocchio’s myth is an invite to think the “I” in different aspects: human, organic, material. In Pinocchio (live) by Alice Laloy (a play between choreography and puppetry), children are turned into puppets under the eyes of the spectators. At the end, they offer a “trance-dance”, with a choreographic gesture between mechanical and living bodies. From children to puppets, from inanimate body to dance, how can the choreographic gesture be seen as an alienation’s process?

Texte

Version Fac-similé [PDF, 228k]

Citer cet article

Référence électronique

Oriane Maubert, « Pinocchio danse : le geste à l’intérieur de l’image fixe », K [En ligne], 5 | 2020, mis en ligne le 01 décembre 2020, consulté le 17 février 2025. URL : http://www.peren-revues.fr/revue-k/943

Auteur

Oriane Maubert

Articles du même auteur